Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Valladolid (51)

2022

  1. CALIBRATING THE MEASUREMENT OF INFORMAL MATHEMATICS IN PERUVIAN PRESCHOOL CHILDREN

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  2. HERITAGE CONCEPTUALIZATION IN DIGITAL ENVIRONMENTS THROUGH TRAINEE TEACHER IDENTITY REFERENTS

    Educacao e Sociedade, Vol. 43

  3. Rasch modeling approach for measuring young children’s informal mathematics in Peru

    Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 18, Núm. 9

2021

  1. Examining the suitability of the list of indicators describing age-related typical support needs

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 2, pp. 1-20

  2. Quantitative research in education

    Handbook of Research on Teacher Education in History and Geography (Peter Lang AG), pp. 35-51

2020

  1. A little garbage in, lots of garbage out: Assessing the impact of careless responding in personality survey data

    Behavior Research Methods, Vol. 52, Núm. 6, pp. 2489-2505

  2. Evaluación: psicometría

    Manual básico de psiquiatría de la infancia y la adolescencia (Ediciones Universidad de Valladolid (EdUVa)), pp. 95-119

  3. Toward a better “person–environment fit” through items calibration of the sis-c

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 10

  4. Trastornos del desarrollo neurológico: trastorno por déficit de atención con hiperactividad (TDAH)

    Manual básico de psiquiatría de la infancia y la adolescencia (Ediciones Universidad de Valladolid (EdUVa)), pp. 233-250

2019

  1. Assessing the Quality of Heritage Education Programs: Construction and Calibration of the Q-Edutage Scale

    Revista de psicodidáctica, Vol. 24, Núm. 1

  2. Exploración de la estructura fenotípica del trastorno por déficit de atención con hiperactividad (TDAH): subtipos frente a continuo de gravedad

    Psicología conductual = behavioral psychology: Revista internacional de psicología clínica y de la salud, Vol. 27, Núm. 1, pp. 69-85

  3. Invariance of parent ratings of attention deficit hyperactivity disorder symptoms for children with and without intellectual disability

    Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, Vol. 32, Núm. 2, pp. 288-299

2018

  1. Aulas inclusivas construidas desde el diagnóstico

    Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual, Vol. 49, Núm. 3, pp. 7-25

  2. Core Indicators to Assess Quality of Life in Population with Brain Injury

    Social Indicators Research, Vol. 137, Núm. 2, pp. 813-828

  3. Factores personales y contextuales implicados en la motivación físico- deportiva adolescente: un estudio a partir del modelo de elección de logro

    Cuadernos de psicología del deporte, Vol. 18, Núm. 2, pp. 228-238

  4. La estructura de las actitudes hacia las personas con discapacidad: modelos de redes y modelos estructurales

    Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual, Vol. 49, Núm. 1, pp. 69-87

  5. Non-reciprocal Friendships in a School-Age Boy with Autism: The Ties that Build?

    Journal of Autism and Developmental Disorders, Vol. 48, Núm. 9, pp. 2980-2994

  6. Validity Evidence Based on Internal Structure of Scores of the Emotional Quotient Inventory: Youth Version Short (EQ-i: YV-S) in a Chinese Sample

    Journal of Psychoeducational Assessment, Vol. 36, Núm. 6, pp. 576-587