BENITO
ARIAS MARTINEZ
Universidad de Valladolid
Valladolid, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Valladolid (51)
2024
-
Q-Herilearn: Assessing heritage learning in digital environments. A mixed approach with factor and IRT models
PLoS ONE, Vol. 19, Núm. 3 March
2023
-
Detecting non-content-based response styles in survey data: An application of mixture factor analysis
Behavior Research Methods
2022
-
CALIBRATING THE MEASUREMENT OF INFORMAL MATHEMATICS IN PERUVIAN PRESCHOOL CHILDREN
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
HERITAGE CONCEPTUALIZATION IN DIGITAL ENVIRONMENTS THROUGH TRAINEE TEACHER IDENTITY REFERENTS
Educacao e Sociedade, Vol. 43
-
Rasch modeling approach for measuring young children’s informal mathematics in Peru
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 18, Núm. 9
2021
-
Examining the suitability of the list of indicators describing age-related typical support needs
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 2, pp. 1-20
-
Quantitative research in education
Handbook of Research on Teacher Education in History and Geography (Peter Lang AG), pp. 35-51
2020
-
A little garbage in, lots of garbage out: Assessing the impact of careless responding in personality survey data
Behavior Research Methods, Vol. 52, Núm. 6, pp. 2489-2505
-
Evaluación: psicometría
Manual básico de psiquiatría de la infancia y la adolescencia (Ediciones Universidad de Valladolid (EdUVa)), pp. 95-119
-
Toward a better “person–environment fit” through items calibration of the sis-c
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 10
-
Trastornos del desarrollo neurológico: trastorno por déficit de atención con hiperactividad (TDAH)
Manual básico de psiquiatría de la infancia y la adolescencia (Ediciones Universidad de Valladolid (EdUVa)), pp. 233-250
2019
-
Assessing the Quality of Heritage Education Programs: Construction and Calibration of the Q-Edutage Scale
Revista de psicodidáctica, Vol. 24, Núm. 1
-
Exploración de la estructura fenotípica del trastorno por déficit de atención con hiperactividad (TDAH): subtipos frente a continuo de gravedad
Psicología conductual = behavioral psychology: Revista internacional de psicología clínica y de la salud, Vol. 27, Núm. 1, pp. 69-85
-
Invariance of parent ratings of attention deficit hyperactivity disorder symptoms for children with and without intellectual disability
Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, Vol. 32, Núm. 2, pp. 288-299
2018
-
Aulas inclusivas construidas desde el diagnóstico
Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual, Vol. 49, Núm. 3, pp. 7-25
-
Core Indicators to Assess Quality of Life in Population with Brain Injury
Social Indicators Research, Vol. 137, Núm. 2, pp. 813-828
-
Factores personales y contextuales implicados en la motivación físico- deportiva adolescente: un estudio a partir del modelo de elección de logro
Cuadernos de psicología del deporte, Vol. 18, Núm. 2, pp. 228-238
-
La estructura de las actitudes hacia las personas con discapacidad: modelos de redes y modelos estructurales
Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual, Vol. 49, Núm. 1, pp. 69-87
-
Non-reciprocal Friendships in a School-Age Boy with Autism: The Ties that Build?
Journal of Autism and Developmental Disorders, Vol. 48, Núm. 9, pp. 2980-2994
-
Validity Evidence Based on Internal Structure of Scores of the Emotional Quotient Inventory: Youth Version Short (EQ-i: YV-S) in a Chinese Sample
Journal of Psychoeducational Assessment, Vol. 36, Núm. 6, pp. 576-587