Publicaciones (62) Publicaciones de MANUEL GONZALEZ DIAZ

2024

  1. Unraveling agricultural cooperatives’ performance measurement: a literature review

    International Food and Agribusiness Management Review, Vol. 27, Núm. 1, pp. 26-55

2019

  1. Prior interactions and contractual completeness in Spanish franchising

    Small Business Economics, Vol. 53, Núm. 3, pp. 795-812

2018

  1. Governance decisions in the supply chain and quality performance: The synergistic effect of geographical indications and ownership structure

    International Journal of Production Economics, Vol. 197, pp. 1-12

  2. Regiones que se despueblan: el caso de Extremadura

    Tiempo de paz, Núm. 130, pp. 70-80

  3. Tecnologías SIG aplicadas al Desarrollo Urbano Sostenible de Mérida

    Sistemas de información geográfica y teledetección: aplicaciones en el análisis territorial (Grupo de Investigación Geo-Ambiental), pp. 89-112

2014

  1. Haciendo balance de los cambios docentes en el ámbito de la empresa y la estrategia empresarial dir.

    Ediciones de la Universidad de Oviedo

  2. La efectividad de las tutorías grupales en el desarrollo de competencias clave para la inserción en el mercado laboral

    Investigaciones en el contexto universitario actual (Educación Editora), pp. 547-551

  3. La efectividad de las tutorías grupales en la enseñanza universitaria: una experiencia en el grado de economía

    Revista de ciencias de la educación: Organo del Instituto Calasanz de Ciencias de la Educación, Núm. 238, pp. 247-262

2013

  1. Contractual competencies as a source of differentiation: The case of the natural gas sector

    Transformations in Business and Economics, Vol. 12, Núm. 2, pp. 90-101

  2. How to manufacture quality: The diversity of institutional solutions and how they interact in agrifood markets

    The Manufacturing of Markets: Legal, Political and Economic Dynamics (Cambridge University Press), pp. 37-57

2012

  1. How to Design Franchise Contracts: The Role of Contractual Hazards and Experience

    Journal of Small Business Management, Vol. 50, Núm. 4, pp. 652-677

  2. Why do entrepreneurs use franchising as a financial tool? An agency explanation

    Journal of Business Venturing, Vol. 27, Núm. 3, pp. 325-341

2011

  1. Some lessons from incentive theory: Promoting quality in bus transport

    Transport Policy, Vol. 18, Núm. 2, pp. 299-306