ALEJANDRO
CARRIEDO CAYON
Profesor Contratado Doctor
Publications by the researcher in collaboration with CARMEN GONZALEZ GONZALEZ-MESA (12)
2023
-
Diseño de una situación de aprendizaje para 1º de bachiller basada en el diseño, puesta en práctica y valoración de un plan de autoentrenamiento.
EmásF: revista digital de educación física, Núm. 80, pp. 61-76
-
Impact of Teachers’ Autonomy Support in Students’ Basic Psychological Needs, Intrinsic Motivation and Moderate-to-Vigorous Physical Activity
Children, Vol. 10, Núm. 3
2022
-
IMPACT OF COVID-19 INFECTION CONTROL AND PREVENTION MEASURES ON PHYSICAL-SPORTS ACTIVITY AMONG ADOLESCENTS IN A RURAL POPULATION
South African Journal for Research in Sport, Physical Education and Recreation, Vol. 44, Núm. 2, pp. 15-28
-
Physical Activity and Physical Fitness in Adolescents after the COVID-19 Lockdown and One Year Afterward
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 22
2021
-
A longitudinal study on depressive symptoms and physical activity during the Spanish lockdown
International journal of clinical and health psychology, Vol. 21, Núm. 1, pp. 10-19
-
High versus low-structured cooperative learning. Effects on prospective teachers’ regulation dominance, motivation, content knowledge and responsibility
European Journal of Teacher Education, Vol. 44, Núm. 4, pp. 486-501
-
Soccer spectators’ moral functioning and aggressive tendencies in life and when watching soccer matches
Ethics and Behavior, Vol. 31, Núm. 2, pp. 136-150
2020
-
El paradigma de la complejidad en la educación física escolar
Universidad, investigación y conocimiento: el valor de la I+D+i para evolucionar hacia una sociedad sostenible y responsable (Universidad de Oviedo), pp. 263-272
2019
-
Rendimiento Académico en Educación Física: Aspectos Académicos versus Físico-Deportivos. (Academic Achievement in Physical Education: Academic versus Physical Activity aspects)
Cultura, ciencia y deporte, Vol. 14, Núm. 42, pp. 225-232
-
Soccer in the mass media: Examining the role of metaperceptions of goal orientation on spectators’ moral functioning
Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 14, Núm. 3, pp. 571-583
2014
-
Análisis de la diversión, el aburrimiento y la persistencia-esfuerzo en las clases de Educación Física de Primaria
Innovando a través de proyectos: organización, liderazgo y compromiso (Oviedo, Ediciones de la Universidad de Oviedo, D.L. 2014), pp. 321-326
2013
-
Relación entre la meta de logro en las clases de educación física y el autoconcepto de los adolescentes
Revista Española de Educación Física y Deportes: REEFD, Núm. 403, pp. 13-24