Acompanyament educatiu i social a persones trans* en la infància i l’adolescència

  1. Rodríguez Pérez, Sara
  2. Urrea Monclús, Aida

Editorial: Edicions de la Universitat de Lleida

ISBN: 9788491442578

Any de publicació: 2020

Tipus: Llibre

DOI: 10.21001/MONOGRAFICS.8.2020 GOOGLE SCHOLAR lock_openRepositori Obert UdL editor

Objectius de Desenvolupament Sostenible

Resum

Gran part de la societat continua associant la identitat sexual amb els genitals, és a dir: s’és nen/noi/home quan esté penis i s’és nena/noia/dona quan es té vulva. Ara bé, laidentitat de gènere i la identitat sexual d’una persona vanmés enllà de l’apreciació dels seus genitals externs.• Han de separar-se els conceptes d’identitat de gènere,identitat sexual i expressió de gènere.• La discriminació, l’exclusió i la violència per motius d’identitatsexual, identitat de gènere i expressió de gènere succeeixenamb freqüència a la nostra societat. És especialmentrellevant la transfòbia que té lloc als centres escolarsdavant el silenci o el desconeixement del professorat, delsequips directius i de les mateixes famílies.• El benestar de les persones trans* depèn, en gran mesura,del fet que socialment es comprengui la perspectivad’identitat sexual, d’identitat de gènere i d’expressió de gèneredes d’una visió positiva de la diversitat humana.• Atenent als principis generals de la Convenció dels Dretsde l’Infant, i d’acord amb les lleis de protecció estatals i autonòmiques,ha d’impulsar-se l’acompanyament educatiu isocial dels nens, nenes i adolescents trans* que contempliel reconeixement de les seves facultats i l’exercici delsseus drets d’acord amb la seva edat i maduresa.• Els centres educatius es configuren com un dels espaisde socialització més rellevants en la vida de les persones.Totes les persones implicades en processos, espais i momentseducatius n’han de prendre consciència per poderevitar o eliminar possibles desigualtats, dificultats i violències.• La mirada que adoptem davant la diversitat, els escenaris iles relacions en què s’estableix l’acompanyament educatiui social dels nens, nenes i adolescents trans* als centreseducatius han d’estar intímament relacionada i present enqualsevol intervenció.• És necessari el canvi d’un enfocament patologitzador capa un enfocament de diversitat en l’acompanyament de lainfància i l’adolescència trans*.