Diseño y Validación del Cuestionario de Percepción del Profesorado de Educación Primaria sobre la Inclusión de las Competencias Básicas (#ICOMpri3)

  1. Calderón, Antonio 1
  2. Arias-Estero, José Luis 2
  3. Meroño, Lourdes 2
  4. Méndez-Giménez, Antonio 3
  1. 1 University of Limerick
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    University of Limerick

    Limerick, Irlanda

    ROR https://ror.org/00a0n9e72

  2. 2 Universidad Católica San Antonio
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    Universidad Católica San Antonio

    Murcia, España

    ROR https://ror.org/05b1rsv17

  3. 3 Universidad de Oviedo
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    Universidad de Oviedo

    Oviedo, España

    ROR https://ror.org/006gksa02

Journal:
ESE: Estudios sobre educación.

ISSN: 1578-7001

Year of publication: 2018

Issue: 34

Pages: 67-97

Type: Article

DOI: 10.15581/004.34.67-97 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openOpen access editor

More publications in: ESE: Estudios sobre educación.

Sustainable development goals

Abstract

The purpose of this paper was to design and validate a questionnaire of perception of elementary education teachers about the inclusion of the key competences in the curriculum. Initially, thirteen dimensions and 65 items of the main elements of learning competences were defined. In the content validity, experts (n = 35) assessed positively construct, dimensions and items. In the comprehension validity, teachers (n = 45) confirmed the adequacy of the criteria. In the construct validity (n = 255 teachers), the confirmatory factor analysis corroborated the good fit of the model: χ2/g.l.: 2.03, TLI: .94, CFI: .91, RMSEA: .06, y SRMR: .04. The final version of the Questionnaire of Perception of Elementary Education Teachers on the Inclusion of Key Competences (#ICOMpri3)

Funding information

Esta investigación forma parte del proyecto “Las competencias básicas en Educación Primaria. Percepción del profesorado y del alumnado. Propuesta de intervención desde el modelo de Educación Deportiva” (DEP 2012-33923), financiado por el Ministerio de Economía y Competitividad.

Funders

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