Modalidad de escolarización combinada desde la óptica de los profesionales de la educaciónvalidación de una escala

  1. Pilar Castro Pañeda 1
  2. Carmen González González de Mesa 1
  3. Eva Álvarez Martino 1
  4. Marina Álvarez Hernández 1
  5. María Ángel Campo Mon 1
  1. 1 Universidad de Oviedo
    info

    Universidad de Oviedo

    Oviedo, España

    ROR https://ror.org/006gksa02

Revista:
Revista de investigación en educación

ISSN: 1697-5200 2172-3427

Año de publicación: 2017

Volumen: 15

Número: 1

Páginas: 27-40

Tipo: Artículo

Otras publicaciones en: Revista de investigación en educación

Resumen

Knowing the current situation of the combined-education’s modality enrollment according to the professionals, it’s essential to establish and develop measures for its improvement. So far, no national assessments or data exist about its operation in Spain. We have relied on the suggestions and guidance of a panel of experts, which have given rise to a new scale of 25 items, which are applied to a sample of 346 professionals with an average age of 43 years. An exploratory factor analysis, a principal components analysis and an analysis of correlations between factors were applied. Such analyses have confirmed that the factorial structure of the scales converges towards the anticipated factors and it reaffirms its weight and confidence level. The data indicates an optimum fit of the three-dimensional structure to the items of the scale.

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