Modelos de elección discreta aplicados al ámbito portuario

  1. Martínez-Pardo, Ana
Dirixida por:
  1. Alfonso Orro Co-director
  2. Lorena García Alonso Co-director

Universidade de defensa: Universidade da Coruña

Fecha de defensa: 11 de xullo de 2017

Tribunal:
  1. Luigi Dell'Olio Presidente/a
  2. Margarita Novales Secretario/a
  3. María Feo Valero Vogal

Tipo: Tese

Teseo: 490987 DIALNET lock_openRUC editor

Resumo

Esta investigación versa sobre elección portuaria. Analíza millóns de envíos procedentes do hinterland dos principais portos españois peninsulares de contedores. Primeiro, delimítase, caracteriza e compara a evolución do hinterland dos portos en estudo. Confírmase a existencia de competencia interportuaria tanto gráfica como analiticamente. Posteriormente, estúdase como o grao de uso das instalacións portuarias afecta á cantidade de usuarios que elixen esa infraestrutura. Exponse a hipótese de que canto máis tráfico ten un porto, máis atractivo resulta pero hai un límite de saturación máis aló do cal o atractivo disminúe. Estímase un modelo logit multinomial que, sen impoñer restriccións a priori, confirma a infuencia non lineal e establece o valor do límite de saturación. Finalmente, calíbranse e valídan modelos de elección discreta complexos que inclúen características habitualmente non consideradas: heteroxeneidade aleatoria nas preferencias dos decisores e influencia non lineal dos atributos do envío. Compáranse, en termos da súa capacidade predictiva, con modelos máis sinxelos alcanzándose diferenzas na cota de elección próximas ao 15%. Conclúese que o modelo logit mixto Box-Cox, que inclúe ambas características, supón un axuste significativamente mellor aos datos empregados para a calibración.