Publications (36) Publications in which a researcher has participated View referenced research data.

in the year 2023 Remove filter
filter_list from 2023 to 2023 Education

2023

  1. A school-based intervention on elementary students’ school engagement

    Contemporary Educational Psychology, Vol. 73

  2. A tool-kit to help students from low socioeconomic status background: a school-based self-regulated learning intervention

    European Journal of Psychology of Education, Vol. 38, Núm. 2, pp. 495-518

  3. Actitudes hacia la inclusión de estudiantes con discapacidad en profesorado de Secundaria

    Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 27, Núm. 2, pp. 267-286

  4. Aculturación y participación escolar: el caso de los estudiantes portugueses de la comunidad gitana

    Revista de psicodidáctica, Vol. 28, Núm. 1, pp. 67-79

  5. Clima profesional docente en los institutos de educación secundaria

    Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 75, Núm. 1, pp. 15-33

  6. Conocimiento y percepción del profesorado sobre las dificultades de aprendizaje de la lectura

    Psychology, Society & Education, Vol. 15, Núm. 2, pp. 45-55

  7. Critical thinking predictors: the role of family-related and motivational variables

    Thinking Skills and Creativity, Vol. 49

  8. Cyberbullying in first-year university students and its influence on their intentions to drop out

    Higher Education Research and Development, Vol. 42, Núm. 2, pp. 275-289

  9. Development and validation of the self-efficacy for writing and defending academic texts scale

    Psicología educativa, Vol. 29, Núm. 1, pp. 91-99

  10. Do Virtual Campuses Provide Quality Education? A Study on the Perception of Higher Education

    Sustainability (Switzerland), Vol. 15, Núm. 1

  11. Educación emocional en el futuro docente: una asignatura pendiente

    Propuestas de innovación para el desarrollo en contextos educativos (Universidad de La Rioja), pp. 143-152

  12. Escala Grit de Oviedo: Precisão e Validade dos Resultados da Versão Portuguesa

    Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica, Vol. 1, Núm. 67, pp. 147-156

  13. Evaluación de la actitud del profesorado especialista hacia la inclusión educativa

    Revista Española de Discapacidad (REDIS), Vol. 11, Núm. 1, pp. 97-114

  14. Factors That Impact the Relationship between Perceived Organizational Support and Technostress in Teachers

    Behavioral Sciences, Vol. 13, Núm. 5

  15. Funcionamiento psicológico adaptativo y burnout en docentes: implicaciones sobre los procesos instruccionales

    Psychology, Society & Education, Vol. 15, Núm. 1, pp. 1-10

  16. Grade Retention Impact on Academic Self-concept: A Longitudinal Perspective

    School Mental Health, Vol. 15, Núm. 2, pp. 600-610

  17. Homework Purposes in Eighth Grade Students: Identifying Student Profiles and Their Relationship with Homework Effort, Completion, and Achievement

    Psicothema, Vol. 35, Núm. 2, pp. 111-118

  18. II Congreso Internacional de Transformación Digital en Entornos de Aprendizaje, CITEA 2022: libro de actas

    Servicio de Publicaciones

  19. Intelligent analysis of the quality of education through teaching practices on virtual campuses

    European Journal of Psychology of Education, Vol. 38, Núm. 3, pp. 1111-1128

  20. La Educación Positiva en España:: revisión de su evidencia empírica

    Revista complutense de educación, Vol. 34, Núm. 1, pp. 81-93