Department
Psicología
Publications (36) Publications in which a researcher has participated View referenced research data.
2023
-
A school-based intervention on elementary students’ school engagement
Contemporary Educational Psychology, Vol. 73
-
A tool-kit to help students from low socioeconomic status background: a school-based self-regulated learning intervention
European Journal of Psychology of Education, Vol. 38, Núm. 2, pp. 495-518
-
Actitudes hacia la inclusión de estudiantes con discapacidad en profesorado de Secundaria
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 27, Núm. 2, pp. 267-286
-
Aculturación y participación escolar: el caso de los estudiantes portugueses de la comunidad gitana
Revista de psicodidáctica, Vol. 28, Núm. 1, pp. 67-79
-
Clima profesional docente en los institutos de educación secundaria
Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 75, Núm. 1, pp. 15-33
-
Conocimiento y percepción del profesorado sobre las dificultades de aprendizaje de la lectura
Psychology, Society & Education, Vol. 15, Núm. 2, pp. 45-55
-
Critical thinking predictors: the role of family-related and motivational variables
Thinking Skills and Creativity, Vol. 49
-
Cyberbullying in first-year university students and its influence on their intentions to drop out
Higher Education Research and Development, Vol. 42, Núm. 2, pp. 275-289
-
Development and validation of the self-efficacy for writing and defending academic texts scale
Psicología educativa, Vol. 29, Núm. 1, pp. 91-99
-
Do Virtual Campuses Provide Quality Education? A Study on the Perception of Higher Education
Sustainability (Switzerland), Vol. 15, Núm. 1
-
Educación emocional en el futuro docente: una asignatura pendiente
Propuestas de innovación para el desarrollo en contextos educativos (Universidad de La Rioja), pp. 143-152
-
Escala Grit de Oviedo: Precisão e Validade dos Resultados da Versão Portuguesa
Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica, Vol. 1, Núm. 67, pp. 147-156
-
Evaluación de la actitud del profesorado especialista hacia la inclusión educativa
Revista Española de Discapacidad (REDIS), Vol. 11, Núm. 1, pp. 97-114
-
Factors That Impact the Relationship between Perceived Organizational Support and Technostress in Teachers
Behavioral Sciences, Vol. 13, Núm. 5
-
Funcionamiento psicológico adaptativo y burnout en docentes: implicaciones sobre los procesos instruccionales
Psychology, Society & Education, Vol. 15, Núm. 1, pp. 1-10
-
Grade Retention Impact on Academic Self-concept: A Longitudinal Perspective
School Mental Health, Vol. 15, Núm. 2, pp. 600-610
-
Homework Purposes in Eighth Grade Students: Identifying Student Profiles and Their Relationship with Homework Effort, Completion, and Achievement
Psicothema, Vol. 35, Núm. 2, pp. 111-118
-
II Congreso Internacional de Transformación Digital en Entornos de Aprendizaje, CITEA 2022: libro de actas
Servicio de Publicaciones
-
Intelligent analysis of the quality of education through teaching practices on virtual campuses
European Journal of Psychology of Education, Vol. 38, Núm. 3, pp. 1111-1128
-
La Educación Positiva en España:: revisión de su evidencia empírica
Revista complutense de educación, Vol. 34, Núm. 1, pp. 81-93