Publications (37) Publications in which a researcher has participated View referenced research data.

in the year 2022 Remove filter
filter_list from 2022 to 2022 Education

2022

  1. A Path Model of University Dropout Predictors: The Role of Satisfaction, the Use of Self-Regulation Learning Strategies and Students’ Engagement

    Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 3

  2. Academic Self-Concept Dramatically Declines in Secondary School: Personal and Contextual Determinants

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 5

  3. Actitudes docentes hacia alumnos con discapacidad, punto de partida para la educación inclusiva: una perspectiva de género, edad y experiencia previa.

    Espiral. Cuadernos del profesorado, Vol. 15, Núm. 30, pp. 83-83

  4. Actitudes hacia las personas con discapacidad

    Revista Española de Discapacidad (REDIS), Vol. 10, Núm. 1, pp. 7-27

  5. Análisis de redes: una alternativa a los enfoques clásicos de evaluación de los sistemas educativos

    Psicología educativa, Vol. 28, Núm. 2, pp. 165-173

  6. Análisis del rendimiento atencional en niños y niñas de entre 7 y 12 años: diferencias según la edad y el sexo

    Servicio de Publicaciones

  7. Assessment of Public Special Education Teachers Training Needs on Evidence-Based Practice for Students with Autism Spectrum Disorders in Spain

    Children, Vol. 9, Núm. 1

  8. Characteristics of the written compositions of Spanish children with dyslexia and their relationship with spelling difficulties

    Reading and Writing, Vol. 35, Núm. 10, pp. 2473-2496

  9. Differences About Reasons and Sources of Information for Choosing Degree Courses

    Psicothema, Vol. 34, Núm. 1, pp. 95-101

  10. Dificultades específicas de aprendizaje y el modelo de respuesta a la intervención: una revisión sistemática

    Psychology, Society & Education, Vol. 14, Núm. 2, pp. 67-75

  11. Efecto del grupo-clase sobre la cibervictimización en estudiantes de secundaria: un análisis multinivel

    Revista de educación, Núm. 397, pp. 153-178

  12. Effect of an intervention in self-regulation strategies on academic achievement in elementary school: a study of the mediating effect of self-regulatory activity

    Revista de psicodidáctica, Vol. 27, Núm. 1, pp. 9-20

  13. El uso de las nuevas tecnologías en las evaluaciones educativas: La lectura en un mundo digital

    Papeles del psicólogo, Vol. 43, Núm. 1, pp. 36-47

  14. Exploration of employability perceptions with blended multi-criteria decision-making methods

    Education and Training, Vol. 64, Núm. 2, pp. 259-275

  15. Hacia un modelo explicativo del rendimiento académico: variables orécticas y cognitivas

    REMA, Vol. 24, Núm. 2, pp. 45-59

  16. Implementación de un programa de innovación para la mejora de la elaboración y defensa del TFG

    REMA, Vol. 24, Núm. 1, pp. 26-37

  17. Influencia de la satisfacción, expectativas y percepción del rendimiento en el abandono universitario durante la pandemia

    Revista de estudios e investigación en psicología y educación, Vol. 9, Núm. 2, pp. 226-244

  18. Informe Evaluación Nº 29. Deberes escolares. ¿Cómo es la relación escuela-familia?

    Informes de evaluación. Sistema educativo asturiano

  19. Informe Evaluación nº30. Deberes escolares. ¿Cómo mandar deberes escolares inteligentemente?

    Informes de evaluación. Sistema educativo asturiano

  20. Is facebook an adequate tool to improve students' intrinsic motivation and academic performance during Covid pandemic?

    EDULEARN22 Proceedings: 14th International Conference on Education and New Learning Technologies (July 4th-6th, 2022, Palma, Spain)