Department
Psicología
Publications (37) Publications in which a researcher has participated View referenced research data.
2022
-
A Path Model of University Dropout Predictors: The Role of Satisfaction, the Use of Self-Regulation Learning Strategies and Students’ Engagement
Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 3
-
Academic Self-Concept Dramatically Declines in Secondary School: Personal and Contextual Determinants
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 5
-
Actitudes docentes hacia alumnos con discapacidad, punto de partida para la educación inclusiva: una perspectiva de género, edad y experiencia previa.
Espiral. Cuadernos del profesorado, Vol. 15, Núm. 30, pp. 83-83
-
Actitudes hacia las personas con discapacidad
Revista Española de Discapacidad (REDIS), Vol. 10, Núm. 1, pp. 7-27
-
Análisis de redes: una alternativa a los enfoques clásicos de evaluación de los sistemas educativos
Psicología educativa, Vol. 28, Núm. 2, pp. 165-173
-
Análisis del rendimiento atencional en niños y niñas de entre 7 y 12 años: diferencias según la edad y el sexo
Servicio de Publicaciones
-
Assessment of Public Special Education Teachers Training Needs on Evidence-Based Practice for Students with Autism Spectrum Disorders in Spain
Children, Vol. 9, Núm. 1
-
Characteristics of the written compositions of Spanish children with dyslexia and their relationship with spelling difficulties
Reading and Writing, Vol. 35, Núm. 10, pp. 2473-2496
-
Differences About Reasons and Sources of Information for Choosing Degree Courses
Psicothema, Vol. 34, Núm. 1, pp. 95-101
-
Dificultades específicas de aprendizaje y el modelo de respuesta a la intervención: una revisión sistemática
Psychology, Society & Education, Vol. 14, Núm. 2, pp. 67-75
-
Efecto del grupo-clase sobre la cibervictimización en estudiantes de secundaria: un análisis multinivel
Revista de educación, Núm. 397, pp. 153-178
-
Effect of an intervention in self-regulation strategies on academic achievement in elementary school: a study of the mediating effect of self-regulatory activity
Revista de psicodidáctica, Vol. 27, Núm. 1, pp. 9-20
-
El uso de las nuevas tecnologías en las evaluaciones educativas: La lectura en un mundo digital
Papeles del psicólogo, Vol. 43, Núm. 1, pp. 36-47
-
Exploration of employability perceptions with blended multi-criteria decision-making methods
Education and Training, Vol. 64, Núm. 2, pp. 259-275
-
Hacia un modelo explicativo del rendimiento académico: variables orécticas y cognitivas
REMA, Vol. 24, Núm. 2, pp. 45-59
-
Implementación de un programa de innovación para la mejora de la elaboración y defensa del TFG
REMA, Vol. 24, Núm. 1, pp. 26-37
-
Influencia de la satisfacción, expectativas y percepción del rendimiento en el abandono universitario durante la pandemia
Revista de estudios e investigación en psicología y educación, Vol. 9, Núm. 2, pp. 226-244
-
Informe Evaluación Nº 29. Deberes escolares. ¿Cómo es la relación escuela-familia?
Informes de evaluación. Sistema educativo asturiano
-
Informe Evaluación nº30. Deberes escolares. ¿Cómo mandar deberes escolares inteligentemente?
Informes de evaluación. Sistema educativo asturiano
-
Is facebook an adequate tool to improve students' intrinsic motivation and academic performance during Covid pandemic?
EDULEARN22 Proceedings: 14th International Conference on Education and New Learning Technologies (July 4th-6th, 2022, Palma, Spain)