Department
Psicología
Publications (15) Publications in which a researcher has participated View referenced research data.
2013
-
A longitudinal assessment of the effectiveness of a school-based mentoring program in middle school
Contemporary Educational Psychology, Vol. 38, Núm. 1, pp. 11-21
-
Assessing the quality of tests: revision of the EFPA review model
Psicothema, Vol. 25, Núm. 3, pp. 283-291
-
Autorregulación y rendimiento académico en Matemáticas
Aula abierta, Vol. 41, Núm. 1, pp. 39-48
-
Caceres Project: a comparative study of the abilities, skills and intelligence of first year university students
EDULEARN13: 5th International Conference on Education and New Learning Technologies
-
Cuestionarios para evaluar la violencia escolar en Educación Primaria y en Educación Secundaria: CUVE3-EP y CUVE3-ESO
Apuntes de Psicología, Vol. 31, Núm. 2, pp. 191-202
-
Desarrollo del Protocolo de Observación de Interacción en el Aula: aplicación en un programa de niños con altas capacidades
Revista de educación, Núm. 1, pp. 293-312
-
Dificultades de aprendizaje en estudiantes universitarios de primer año
Atenea (Concepción): revista de ciencias, artes y letras, Núm. 508, pp. 135-150
-
Eficacia del contacto e información como técnicas de cambio de actitudes hacia personas con discapacidad en niños de Educación Primaria
Universitas psychologica, Vol. 12, Núm. 2, pp. 493-504
-
Estudio de hábitos alimentarios en educación primaria: Respuestas de escolares asturianos de 8 a 11 años
Educación física y deporte promotores de una vida saludable. Recursos del medio natural y cultural para intervenir en el sedentarismo y la obesidad: X Congreso Internacional sobre la Enseñanza de la Educación Física y el Deporte Escolar. Pontevedra, 5, 6, 7 y 8 de septiembre de 2013
-
Grade level, study time, and grade retention and their effects on motivation, self-regulated learning strategies, and mathematics achievement: A structural equation model
European Journal of Psychology of Education, Vol. 28, Núm. 4, pp. 1311-1331
-
Incidence of Meares-Irlen/visual stress syndrome in reading and learning disorders: does fluorescent lighting in classrooms affect literacy and numeracy?
Aula abierta, Vol. 41, Núm. 3, pp. 23-32
-
Lexical and sub-lexical effects on accuracy, reaction time and response duration: Impaired and typical word and pseudoword reading in a transparent orthography
Reading and Writing, Vol. 26, Núm. 5, pp. 721-738
-
Predicción del uso de estrategias de autorregulación en educación superior
Anales de psicología, Vol. 29, Núm. 3, pp. 865-875
-
Retos y estrategias para la convivencia: el síndrome de Asperger y el contexto escolar y familiar
Revista de orientacion educacional, Vol. 27, Núm. 52, pp. 51-62
-
The role of morphology in reading in spanish-speaking children with dyslexia
The Spanish Journal of Psychology, Núm. 16, pp. 1-7