Articles (31) Publications in which a researcher has participated View referenced research data.

in the year 2023 Remove filter
filter_list Type (aggr.) Articles from 2023 to 2023 Education

2023

  1. A school-based intervention on elementary students’ school engagement

    Contemporary Educational Psychology, Vol. 73

  2. A tool-kit to help students from low socioeconomic status background: a school-based self-regulated learning intervention

    European Journal of Psychology of Education, Vol. 38, Núm. 2, pp. 495-518

  3. Actitudes hacia la inclusión de estudiantes con discapacidad en profesorado de Secundaria

    Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 27, Núm. 2, pp. 267-286

  4. Aculturación y participación escolar: el caso de los estudiantes portugueses de la comunidad gitana

    Revista de psicodidáctica, Vol. 28, Núm. 1, pp. 67-79

  5. Clima profesional docente en los institutos de educación secundaria

    Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 75, Núm. 1, pp. 15-33

  6. Conocimiento y percepción del profesorado sobre las dificultades de aprendizaje de la lectura

    Psychology, Society & Education, Vol. 15, Núm. 2, pp. 45-55

  7. Critical thinking predictors: the role of family-related and motivational variables

    Thinking Skills and Creativity, Vol. 49

  8. Cyberbullying in first-year university students and its influence on their intentions to drop out

    Higher Education Research and Development, Vol. 42, Núm. 2, pp. 275-289

  9. Development and validation of the self-efficacy for writing and defending academic texts scale

    Psicología educativa, Vol. 29, Núm. 1, pp. 91-99

  10. Do Virtual Campuses Provide Quality Education? A Study on the Perception of Higher Education

    Sustainability (Switzerland), Vol. 15, Núm. 1

  11. Escala Grit de Oviedo: Precisão e Validade dos Resultados da Versão Portuguesa

    Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica, Vol. 1, Núm. 67, pp. 147-156

  12. Evaluación de la actitud del profesorado especialista hacia la inclusión educativa

    Revista Española de Discapacidad (REDIS), Vol. 11, Núm. 1, pp. 97-114

  13. Factors That Impact the Relationship between Perceived Organizational Support and Technostress in Teachers

    Behavioral Sciences, Vol. 13, Núm. 5

  14. Funcionamiento psicológico adaptativo y burnout en docentes: implicaciones sobre los procesos instruccionales

    Psychology, Society & Education, Vol. 15, Núm. 1, pp. 1-10

  15. Grade Retention Impact on Academic Self-concept: A Longitudinal Perspective

    School Mental Health, Vol. 15, Núm. 2, pp. 600-610

  16. Homework Purposes in Eighth Grade Students: Identifying Student Profiles and Their Relationship with Homework Effort, Completion, and Achievement

    Psicothema, Vol. 35, Núm. 2, pp. 111-118

  17. Intelligent analysis of the quality of education through teaching practices on virtual campuses

    European Journal of Psychology of Education, Vol. 38, Núm. 3, pp. 1111-1128

  18. La Educación Positiva en España:: revisión de su evidencia empírica

    Revista complutense de educación, Vol. 34, Núm. 1, pp. 81-93

  19. Learning Symmetrical Relations Facilitates Emergence of Intraverbals after Reading a Text: Effects on Reading Comprehension

    Psychological Record, Vol. 73, Núm. 1, pp. 13-31

  20. Necesidades formativas de los profesionales de instituciones artísticas y socioeducativas en contextos inclusivos

    Arteterapia: papeles de arteterapia y educación artística para la inclusión social, Núm. 18