Articles (33) Publications in which a researcher has participated View referenced research data.

in the year 2022 Remove filter
filter_list Type (aggr.) Articles from 2022 to 2022 Education

2022

  1. A Path Model of University Dropout Predictors: The Role of Satisfaction, the Use of Self-Regulation Learning Strategies and Students’ Engagement

    Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 3

  2. Academic Self-Concept Dramatically Declines in Secondary School: Personal and Contextual Determinants

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 5

  3. Actitudes docentes hacia alumnos con discapacidad, punto de partida para la educación inclusiva: una perspectiva de género, edad y experiencia previa.

    Espiral. Cuadernos del profesorado, Vol. 15, Núm. 30, pp. 83-83

  4. Actitudes hacia las personas con discapacidad

    Revista Española de Discapacidad (REDIS), Vol. 10, Núm. 1, pp. 7-27

  5. Análisis de redes: una alternativa a los enfoques clásicos de evaluación de los sistemas educativos

    Psicología educativa, Vol. 28, Núm. 2, pp. 165-173

  6. Assessment of Public Special Education Teachers Training Needs on Evidence-Based Practice for Students with Autism Spectrum Disorders in Spain

    Children, Vol. 9, Núm. 1

  7. Characteristics of the written compositions of Spanish children with dyslexia and their relationship with spelling difficulties

    Reading and Writing, Vol. 35, Núm. 10, pp. 2473-2496

  8. Differences About Reasons and Sources of Information for Choosing Degree Courses

    Psicothema, Vol. 34, Núm. 1, pp. 95-101

  9. Dificultades específicas de aprendizaje y el modelo de respuesta a la intervención: una revisión sistemática

    Psychology, Society & Education, Vol. 14, Núm. 2, pp. 67-75

  10. Efecto del grupo-clase sobre la cibervictimización en estudiantes de secundaria: un análisis multinivel

    Revista de educación, Núm. 397, pp. 153-178

  11. Effect of an intervention in self-regulation strategies on academic achievement in elementary school: a study of the mediating effect of self-regulatory activity

    Revista de psicodidáctica, Vol. 27, Núm. 1, pp. 9-20

  12. El uso de las nuevas tecnologías en las evaluaciones educativas: La lectura en un mundo digital

    Papeles del psicólogo, Vol. 43, Núm. 1, pp. 36-47

  13. Exploration of employability perceptions with blended multi-criteria decision-making methods

    Education and Training, Vol. 64, Núm. 2, pp. 259-275

  14. Hacia un modelo explicativo del rendimiento académico: variables orécticas y cognitivas

    REMA, Vol. 24, Núm. 2, pp. 45-59

  15. Implementación de un programa de innovación para la mejora de la elaboración y defensa del TFG

    REMA, Vol. 24, Núm. 1, pp. 26-37

  16. Influencia de la satisfacción, expectativas y percepción del rendimiento en el abandono universitario durante la pandemia

    Revista de estudios e investigación en psicología y educación, Vol. 9, Núm. 2, pp. 226-244

  17. La herramienta Kahoot! como propuesta innovadora de gamificación educativa en Educación Superior

    Digital Education Review, Núm. 42, pp. 39-49

  18. Prior Academic Achievement as a Predictor of Non-Cognitive Variables and Teacher and Parent Expectations in Students With Learning Disabilities

    Learning Disability Quarterly, Vol. 45, Núm. 2, pp. 121-133

  19. Profiles of student-perceived teacher homework involvement, and their associations with homework behavior and mathematics achievement: A person-centered approach

    Learning and Individual Differences, Vol. 96

  20. Quality of Life and the International Convention on the Rights of Persons With Disabilities: consensus Indicators for Assessment

    Psicothema, Vol. 34, Núm. 2, pp. 182-191