Department
Psicología
Articles (24) Publications in which a researcher has participated View referenced research data.
2021
-
#Rights4MeToo: formación, evaluación e intervención sobre la Convención Internacional de Derechos de las Personas con Discapacidad
+ Calidad, Núm. 25, pp. 9-26
-
A New Paradigm in the Field of Intellectual and Developmental Disabilities: characteristics and Evaluation
Psicothema, Vol. 33, Núm. 1, pp. 28-35
-
A quality of life supports model: Six research-focused steps to evaluate the model and enhance research practices in the field of IDD
Research in Developmental Disabilities, Vol. 119
-
Academic grit modulates school performance evolution over time: a latent transition analysis
Revista de psicodidáctica, Vol. 26, Núm. 2, pp. 87-95
-
Actitudes del profesorado de Educación Física hacia la inclusión de alumnos con discapacidad
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 39, pp. 7-12
-
Conocimientos, percepciones y actitudes de los docentes hacia las altas capacidades
Revista de Psicología y Educación, Vol. 16, Núm. 2, pp. 183-207
-
Correlatos conductuales del Compromiso Académico en estudiantes de Ingeniería chilenos
Trilogía: Ciencia Tecnología Sociedad, Vol. 13, Núm. 24, pp. 105-129
-
Dificuldades na adaptação académica e intenção de abandono de estudantes do 1.º ano do Ensino Superior
Revista de estudios e investigación en psicología y educación, Vol. 8, Núm. 2, pp. 211-228
-
Does English orthography influence bilingual Spanish readers? The effect of grapheme crosslinguistic congruency and complexity on letter detection
Cognitive Development, Vol. 59
-
El Blog como herramienta del futuro desarrollo profesional en el Grado de Educación Infantil
Revista de innovación y buenas prácticas docentes, Vol. 10, Núm. 1, pp. 29-36
-
El bullying en el marco de la escuela inclusiva: revisión sistemática
Páginas de educación, Vol. 14, Núm. 1, pp. 26-51
-
Exploring the effects of strategy-focused instruction in writing skills of 4TH grade students
Metacognition and Learning, Vol. 16, Núm. 1, pp. 179-205
-
Gender and drug abuse prevention: Evaluation of the school-based program “Juego de Llaves”
Health and Addictions / Salud y Drogas, Vol. 21, Núm. 1, pp. 245-258
-
Handwriting production in Spanish children with dyslexia: spelling or motor difficulties?
Reading and Writing, Vol. 34, Núm. 3, pp. 565-593
-
Language Attitudes in a Lingua Franca: The Case of Black South African College Students
Journal of Language and Social Psychology, Vol. 40, Núm. 3, pp. 378-397
-
Online Education during the COVID 19 lockdown and school closures in Spain. Teachers’ perceptions
Aloma: revista de psicologia, ciències de l'educació i de l'esport, Vol. 39, Núm. 2, pp. 43-51
-
Perceived parental involvement and children’s homework engagement at the end of Primary Education: A cluster analysis
Revista de Psicología y Educación, Vol. 16, Núm. 1, pp. 88-103
-
Relationship between naming speed, cognitive processes and decoding skills in normal readers in primary education
Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 33, Núm. 3, pp. 486-504
-
Sex differences in spatial memory: Comparison of three tasks using the same virtual context
Brain Sciences, Vol. 11, Núm. 6
-
Sexism's influence in sex education programs: an empirical study
Revista de psicodidáctica, Vol. 26, Núm. 2, pp. 123-131