Articles (24) Publications in which a researcher has participated View referenced research data.

in the year 2021 Remove filter
filter_list Type (aggr.) Articles from 2021 to 2021 Education

2021

  1. #Rights4MeToo: formación, evaluación e intervención sobre la Convención Internacional de Derechos de las Personas con Discapacidad

    + Calidad, Núm. 25, pp. 9-26

  2. A New Paradigm in the Field of Intellectual and Developmental Disabilities: characteristics and Evaluation

    Psicothema, Vol. 33, Núm. 1, pp. 28-35

  3. A quality of life supports model: Six research-focused steps to evaluate the model and enhance research practices in the field of IDD

    Research in Developmental Disabilities, Vol. 119

  4. Academic grit modulates school performance evolution over time: a latent transition analysis

    Revista de psicodidáctica, Vol. 26, Núm. 2, pp. 87-95

  5. Actitudes del profesorado de Educación Física hacia la inclusión de alumnos con discapacidad

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 39, pp. 7-12

  6. Conocimientos, percepciones y actitudes de los docentes hacia las altas capacidades

    Revista de Psicología y Educación, Vol. 16, Núm. 2, pp. 183-207

  7. Correlatos conductuales del Compromiso Académico en estudiantes de Ingeniería chilenos

    Trilogía: Ciencia Tecnología Sociedad, Vol. 13, Núm. 24, pp. 105-129

  8. Dificuldades na adaptação académica e intenção de abandono de estudantes do 1.º ano do Ensino Superior

    Revista de estudios e investigación en psicología y educación, Vol. 8, Núm. 2, pp. 211-228

  9. Does English orthography influence bilingual Spanish readers? The effect of grapheme crosslinguistic congruency and complexity on letter detection

    Cognitive Development, Vol. 59

  10. El Blog como herramienta del futuro desarrollo profesional en el Grado de Educación Infantil

    Revista de innovación y buenas prácticas docentes, Vol. 10, Núm. 1, pp. 29-36

  11. El bullying en el marco de la escuela inclusiva: revisión sistemática

    Páginas de educación, Vol. 14, Núm. 1, pp. 26-51

  12. Exploring the effects of strategy-focused instruction in writing skills of 4TH grade students

    Metacognition and Learning, Vol. 16, Núm. 1, pp. 179-205

  13. Gender and drug abuse prevention: Evaluation of the school-based program “Juego de Llaves”

    Health and Addictions / Salud y Drogas, Vol. 21, Núm. 1, pp. 245-258

  14. Handwriting production in Spanish children with dyslexia: spelling or motor difficulties?

    Reading and Writing, Vol. 34, Núm. 3, pp. 565-593

  15. Language Attitudes in a Lingua Franca: The Case of Black South African College Students

    Journal of Language and Social Psychology, Vol. 40, Núm. 3, pp. 378-397

  16. Online Education during the COVID 19 lockdown and school closures in Spain. Teachers’ perceptions

    Aloma: revista de psicologia, ciències de l'educació i de l'esport, Vol. 39, Núm. 2, pp. 43-51

  17. Perceived parental involvement and children’s homework engagement at the end of Primary Education: A cluster analysis

    Revista de Psicología y Educación, Vol. 16, Núm. 1, pp. 88-103

  18. Relationship between naming speed, cognitive processes and decoding skills in normal readers in primary education

    Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 33, Núm. 3, pp. 486-504

  19. Sex differences in spatial memory: Comparison of three tasks using the same virtual context

    Brain Sciences, Vol. 11, Núm. 6

  20. Sexism's influence in sex education programs: an empirical study

    Revista de psicodidáctica, Vol. 26, Núm. 2, pp. 123-131