Articles (31) Publications in which a researcher has participated View referenced research data.

in the year 2014 Remove filter
filter_list Type (aggr.) Articles from 2014 to 2014 Education

2014

  1. Altered visual sensory fusion in children with reading difficulties

    Perceptual and Motor Skills, Vol. 119, Núm. 3, pp. 925-948

  2. An explanatory model of the intention to continue studying among non-traditional university students

    Psicothema, Vol. 26, Núm. 1, pp. 84-90

  3. Análisis de la producción científica en Brasil sobre dificultades de aprendizaje: una revisión bibliométrica

    Aula abierta, Vol. 42, Núm. 1, pp. 31-38

  4. Are teachers’ approaches to teaching responsive to individual student variation? A two-level structural equation modeling

    European Journal of Psychology of Education, Vol. 29, Núm. 4, pp. 577-601

  5. Assessment of a self-regulated Learning Intervention

    The Spanish Journal of Psychology, Vol. 17, pp. 1-9

  6. Assessment of dispositional and contextual variables in educational settings: IEPA and AYES scales

    Psicothema, Vol. 26, Núm. 1, pp. 76-83

  7. Assessment of visual and memory components of spatial ability in engineering students who have studied technical drawing

    International Journal of Engineering Education, Vol. 30, Núm. 4, pp. 806-812

  8. Autorregulación del aprendizaje: una revisión sistemática en revistas de la base Scielo

    Universitas psychologica, Vol. 13, Núm. 2, pp. 781-798

  9. Com podem ser més amics?: projecte de millora escolar que escolta la veu de l'alumnat

    Guix: Elements d'acció educativa, Núm. 406, pp. 39-43

  10. Cuve3: instrumentos para evaluar la violencia escolar

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 5, Núm. 1, pp. 487-492

  11. Diferencias de género en personalidad eficaz en segundo y tercer ciclo de educacion primaria

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 5, Núm. 1, pp. 101-112

  12. Diferencias en la implicación en los deberes escolares en función del rendimiento académico en estudiantes de primaria

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 7, Núm. 1, pp. 437-448

  13. Entrenamiento en estrategias de aprendizaje a través del campus virtual

    Revista del CIDUI: Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació, Núm. 2

  14. Estimating the reliability coefficient of tests in presence of missing values

    Psicothema, Vol. 26, Núm. 4, pp. 516-523

  15. Impacto de la adaptación de los estudios universitarios de ciencias de la salud al espacio europeo de educación superior sobre algunos factores del aprendizaje

    REMA, Vol. 19, Núm. 1, pp. 17-30

  16. Indicadores centinela para el Plan de Bolonia

    Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 32, Núm. 2, pp. 327-338

  17. Influence of context-sensitive rules on the formation of orthographic representations in Spanish dyslexic children

    Frontiers in Psychology, Vol. 5, Núm. DEC

  18. La violencia escolar en los centros de educación secundaria de Asturias desde la perspectiva del alumnado

    Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 17, Núm. 2, pp. 337-360

  19. Lexical effects in word naming in Spanish children

    The Spanish Journal of Psychology, Vol. 17, pp. 1-8

  20. Measuring quality of life in people with intellectual and multiple disabilities: Validation of the San Martín scale

    Research in Developmental Disabilities, Vol. 35, Núm. 1, pp. 75-86