Department
Psicología
Articles (31) Publications in which a researcher has participated View referenced research data.
2014
-
Altered visual sensory fusion in children with reading difficulties
Perceptual and Motor Skills, Vol. 119, Núm. 3, pp. 925-948
-
An explanatory model of the intention to continue studying among non-traditional university students
Psicothema, Vol. 26, Núm. 1, pp. 84-90
-
Análisis de la producción científica en Brasil sobre dificultades de aprendizaje: una revisión bibliométrica
Aula abierta, Vol. 42, Núm. 1, pp. 31-38
-
Are teachers’ approaches to teaching responsive to individual student variation? A two-level structural equation modeling
European Journal of Psychology of Education, Vol. 29, Núm. 4, pp. 577-601
-
Assessment of a self-regulated Learning Intervention
The Spanish Journal of Psychology, Vol. 17, pp. 1-9
-
Assessment of dispositional and contextual variables in educational settings: IEPA and AYES scales
Psicothema, Vol. 26, Núm. 1, pp. 76-83
-
Assessment of visual and memory components of spatial ability in engineering students who have studied technical drawing
International Journal of Engineering Education, Vol. 30, Núm. 4, pp. 806-812
-
Autorregulación del aprendizaje: una revisión sistemática en revistas de la base Scielo
Universitas psychologica, Vol. 13, Núm. 2, pp. 781-798
-
Com podem ser més amics?: projecte de millora escolar que escolta la veu de l'alumnat
Guix: Elements d'acció educativa, Núm. 406, pp. 39-43
-
Cuve3: instrumentos para evaluar la violencia escolar
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 5, Núm. 1, pp. 487-492
-
Diferencias de género en personalidad eficaz en segundo y tercer ciclo de educacion primaria
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 5, Núm. 1, pp. 101-112
-
Diferencias en la implicación en los deberes escolares en función del rendimiento académico en estudiantes de primaria
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 7, Núm. 1, pp. 437-448
-
Entrenamiento en estrategias de aprendizaje a través del campus virtual
Revista del CIDUI: Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació, Núm. 2
-
Estimating the reliability coefficient of tests in presence of missing values
Psicothema, Vol. 26, Núm. 4, pp. 516-523
-
Impacto de la adaptación de los estudios universitarios de ciencias de la salud al espacio europeo de educación superior sobre algunos factores del aprendizaje
REMA, Vol. 19, Núm. 1, pp. 17-30
-
Indicadores centinela para el Plan de Bolonia
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 32, Núm. 2, pp. 327-338
-
Influence of context-sensitive rules on the formation of orthographic representations in Spanish dyslexic children
Frontiers in Psychology, Vol. 5, Núm. DEC
-
La violencia escolar en los centros de educación secundaria de Asturias desde la perspectiva del alumnado
Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 17, Núm. 2, pp. 337-360
-
Lexical effects in word naming in Spanish children
The Spanish Journal of Psychology, Vol. 17, pp. 1-8
-
Measuring quality of life in people with intellectual and multiple disabilities: Validation of the San Martín scale
Research in Developmental Disabilities, Vol. 35, Núm. 1, pp. 75-86