Articles (13) Publications in which a researcher has participated View referenced research data.

in the year 2013 Remove filter
filter_list Type (aggr.) Articles from 2013 to 2013 Education

2013

  1. A longitudinal assessment of the effectiveness of a school-based mentoring program in middle school

    Contemporary Educational Psychology, Vol. 38, Núm. 1, pp. 11-21

  2. Assessing the quality of tests: revision of the EFPA review model

    Psicothema, Vol. 25, Núm. 3, pp. 283-291

  3. Autorregulación y rendimiento académico en Matemáticas

    Aula abierta, Vol. 41, Núm. 1, pp. 39-48

  4. Cuestionarios para evaluar la violencia escolar en Educación Primaria y en Educación Secundaria: CUVE3-EP y CUVE3-ESO

    Apuntes de Psicología, Vol. 31, Núm. 2, pp. 191-202

  5. Desarrollo del Protocolo de Observación de Interacción en el Aula: aplicación en un programa de niños con altas capacidades

    Revista de educación, Núm. 1, pp. 293-312

  6. Dificultades de aprendizaje en estudiantes universitarios de primer año

    Atenea (Concepción): revista de ciencias, artes y letras, Núm. 508, pp. 135-150

  7. Eficacia del contacto e información como técnicas de cambio de actitudes hacia personas con discapacidad en niños de Educación Primaria

    Universitas psychologica, Vol. 12, Núm. 2, pp. 493-504

  8. Grade level, study time, and grade retention and their effects on motivation, self-regulated learning strategies, and mathematics achievement: A structural equation model

    European Journal of Psychology of Education, Vol. 28, Núm. 4, pp. 1311-1331

  9. Incidence of Meares-Irlen/visual stress syndrome in reading and learning disorders: does fluorescent lighting in classrooms affect literacy and numeracy?

    Aula abierta, Vol. 41, Núm. 3, pp. 23-32

  10. Lexical and sub-lexical effects on accuracy, reaction time and response duration: Impaired and typical word and pseudoword reading in a transparent orthography

    Reading and Writing, Vol. 26, Núm. 5, pp. 721-738

  11. Predicción del uso de estrategias de autorregulación en educación superior

    Anales de psicología, Vol. 29, Núm. 3, pp. 865-875

  12. Retos y estrategias para la convivencia: el síndrome de Asperger y el contexto escolar y familiar

    Revista de orientacion educacional, Vol. 27, Núm. 52, pp. 51-62

  13. The role of morphology in reading in spanish-speaking children with dyslexia

    The Spanish Journal of Psychology, Núm. 16, pp. 1-7