
MARIA ESTRELLA
FERNANDEZ ALBA
Profesora Contratada Doctora
Publications (29) MARIA ESTRELLA FERNANDEZ ALBA publications
2024
-
Orientación académica y profesional en la universidad: en primera persona
Una mirada hacia la Universidad del futuro (Servicio de Publicaciones), pp. 623-630
2022
-
Effect of an intervention in self-regulation strategies on academic achievement in elementary school: a study of the mediating effect of self-regulatory activity
Revista de psicodidáctica, Vol. 27, Núm. 1, pp. 9-20
-
Prior Academic Achievement as a Predictor of Non-Cognitive Variables and Teacher and Parent Expectations in Students With Learning Disabilities
Learning Disability Quarterly, Vol. 45, Núm. 2, pp. 121-133
-
Validation of the Shortened Version of the Metacognitive Awareness Inventory in Spanish University Students
Psicothema, Vol. 34, Núm. 3, pp. 454-462
2020
-
Personal and Instructional Variables Related to the Learning Process in Postgraduate Courses
Psicothema, Vol. 32, Núm. 4, pp. 525-532
-
Teacher knowledge and attitudes towards inclusion: a cross-cultural study in Ghana, Germany and Spain
International Journal of Inclusive Education, Vol. 24, Núm. 5, pp. 527-543
2019
-
Creatividad e inteligencias múltiples percibidas coopredictores de las aptitudes escolares en Educación Primaria
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 17, Núm. 49, pp. 589-608
-
Mediating Role of Self-efficacy and Usefulness Between Self-regulated Learning Strategy Knowledge and its Use.
Revista de psicodidáctica, Vol. 24, Núm. 1
-
Propiedades psicométricas del Cuestionario de Evaluación del Conocimiento sobre Estrategias de Autorregulación en universitarios (CEA-U)
Revista de Psicología y Educación, Vol. 14, Núm. 2, pp. 144-156
2018
-
Dificultades de aprendizaje en Educación Superior: un reto para la comunidad universitaria
Publicaciones: Facultad de Educación y Humanidades del Campus de Melilla, Vol. 48, Núm. 1, pp. 63-80
-
El Género y la Percepción de las Inteligencias Múltiples. Análisis en Función del Informante
Psicología educativa, Vol. 24, Núm. 1, pp. 31-37
-
Validación del Instrumento de Evaluación de la Conciencia Morfológica Oral (IECMO)
European journal of education and psychology, Vol. 11, Núm. 2, pp. 107-122
2017
-
Identifying gifted children: Congruence among different IQ measures
Frontiers in Psychology, Vol. 8, Núm. JUL
2016
-
Comparison of personal, social and academic variables related to university drop-out and persistence
Frontiers in Psychology, Vol. 7, Núm. OCT
-
Diferentes métodos de evaluación a través del uso de los clickers. Comparación de la utilidad percibida por los estudiantes
Revista de Psicología y Educación, Vol. 11, Núm. 1, pp. 25-44
2015
-
Transcultural analysis of the effectiveness of a program to promote self-regulated learning in Mozambique, Chile, Portugal, and Spain
Higher Education Research and Development, Vol. 34, Núm. 1, pp. 173-187
2014
-
An explanatory model of the intention to continue studying among non-traditional university students
Psicothema, Vol. 26, Núm. 1, pp. 84-90
-
Análisis de la producción científica en Brasil sobre dificultades de aprendizaje: una revisión bibliométrica
Aula abierta, Vol. 42, Núm. 1, pp. 31-38
-
Assessment of a self-regulated Learning Intervention
The Spanish Journal of Psychology, Vol. 17, pp. 1-9
2013
-
Incidence of Meares-Irlen/visual stress syndrome in reading and learning disorders: does fluorescent lighting in classrooms affect literacy and numeracy?
Aula abierta, Vol. 41, Núm. 3, pp. 23-32