Ciberbullying y violencia en la universidad, ¿cómo afecta al abandono?
- Dobarro González, Alejandra 1
- López, Raúl Carbajal 1
- Galavis, Isabel Ayala 1
- Herrero, Javier 1
- Bernardo, Ana 1
-
1
Universidad de Oviedo
info
ISSN: 2386-7418
Datum der Publikation: 2017
Titel der Ausgabe: XIV Congreso Psicopedagogía. Área 14: TRANSICIONES Y DESARROLLO A LO LARGO DE LA VIDA
Nummer: 14
Seiten: 182-185
Art: Artikel
Andere Publikationen in: Revista de estudios e investigación en psicología y educación
Zusammenfassung
The aim of this paper was to analyze ciberbullying in universitary students and how this can affect to university dropout. To achieve this objective, a questionnaire was design and applied to pilot sample. Results show that ciberbullying occurs less frequently than in other educational levels. Also, show correlation between cybervictimization and academic achievement, feeling of belonging and perception of support that the student has. There are still few studies on this subject, but should continue to investigate this line, to can compared these outcomes with others of works about this subject.
Bibliographische Referenzen
- Alvarez-Garcia, D., Nunez, J.C., Alvarez, L., Dobarro, A., Rodriguez, C. y Gonzalez-Castro, P. (2011). Violencia a traves de las tecnologias de la información y la comunicacion en estudiantes de secundaria. Anales de Psicologia, 27(1), 221-231.
- Cabrera, L., Tomás, J., Álvarez, P. y Gonzalez, M. (2006). El problema del abandono de los estudios univer-sitarios. RELIEVE. 12, 171-203. http://www.uv.es/RELIEVE/v12n2/RELIEVEv12n2_1.htm
- Sánchez González, C. L., & Moreno Méndez, W. (2016). Violencia a través de redes sociales en estudiantes universitarios: Bullying y Ciberbullying. http://hdl.handle.net/123456789/4800